Övningar för mig, kanske för dig!?

I samband med mina behandlingar på UCSP så har jag också fått några tips på bra övningar. Jag är inte speciellt bra på att göra mina övningar så bra som jag borde när jag inte kan springa alls. När jag är på bättringsvägen och kan springa får jag mer motivation till att känna mig duktig och göra lite övningar.

Nu är det lite svårt att förklara övningarna i text, men jag gör ett försök:

  • Stå helt rakt upp och vrid dig sen åt höger och/eller vänster och tänj. Upprepa några gånger så att du blir rörligare.
  • Stå med något böjda ben och böj dig sen framåt så att händerna når så långt fram som möjligt. Variera med att även sträcka dig åt höger och vänster. Gör även detta när du står på ett ben.
  • Tänk dig att du ska göra vanliga tåhävningar. Men istället för att står rakt upp och göra dem böjer du dig fram och sätter händerna mot en vägg. I den positionen gör du sen dina tåhävningar, som då kommer göras i en position som är mer lik löpsteget än att bara göra tåhävningarna rakt upp.

 

 

Byt om till sköna träningskläder du gillar så blir det roligare!

Share Button
Publicerat den
Kategoriserat som Inlägg

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *