Barfotaträning

Dagens träning gjorde vi ute i Lynga lite utanför Halmstad. Rundan på 5 kilometer går mestadels i strandskogen men vi tog en liten avstickare ner på stranden också. Stranden är en av de bästa i Halmstad och oftast ganska folktomt.

Väl nere på stranden var det dags för lite extra träning. Jag har fått tips av Magnus att jag behöver stärka upp fötterna och gärna genom att vara barfota och springa huller om buller barfota på stranden. Idag testade jag detta och fick lite flashbacks från förr. Jag sprang ju en massa huller om buller på stranden när jag var mindre, byggde jag inte upp styrka då som räckte hela livet? Jag som kämpade så när jag var mindre.

Idag försökte jag springa på lite olika konstiga sätt för att fötterna skulle få jobba lite extra och kanske kanske byggde jag upp någon liten muskel någonstans i foten. Jag behöver säkert göra detta fler gånger, men det är i alla fall en början. Klicka på länken nedanför bilderna om du vill se hur det kunde se ut på stranden i Lynga tidigare idag. Dagen till ära hade jag en ny tröja från Craft, som jag redan känner kommer bli en (av många) favoriter.

Nya sköna tröjan från Craft!

Oregelbunden barfotaträning!

Så här kunde det se ut på stranden tidigare idag: RunningRehab

Share Button
Publicerat den
Kategoriserat som Inlägg

4 kommentarer

  1. Åh vilka barndoms-flashbacks! Tänk om man visste då vilken bra träning man ägnade sig åt halva sommarlovet…

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *