Träningsmånaden februari

Många brukar säga att januari är en träningsmånad på gymmen, alla nyårslöften som ska förverkligas, osv. Min januari blev inte så bra eftersom det var först i andra halvan av januari jag på riktigt kunde börja springa igen. Men när jag väl kom tillbaka till löpträningen gjorde jag det ganska bra, jag fick till rutinen med långpass nästan varje helg. Det gjorde att februari blev en ganska bra träningsmånad trots allt. Långpassen fortsatte och i lördags fick jag till årets längsta långpass på 33 km, längst sedan Valencia Marathon i november. Långpassen springer jag som ledare i TSM Running som har Stockholm Marathon i början av juni som sitt stora mål. I samma stora träningsgrupp springer vi korta intervaller inomhus i Sätrahallen på torsdagkvällar från slutet av januari. Detta har det alltså också blivit en del av i februari och jag tror det är näst sista gången där ikväll. Så ja, även om man alltid kan känna att man vill att det skulle gått ännu bättre, så är jag ganska nöjd med februari månads träning.

Nu när träningsmånaden februari är slut så ser jag fram emot mars som en vårmånad, där jag hoppas på bra vårväder och jag tänker framförallt på att slippa snö och is, får mer värme, längre dagar med ljus och jag kan tänka mig att det kommer bli fler och fler som tar sig ut och springer i mars än vad det varit i februari. Jag ser också fram emot att träningen fortsätter att gå bra, mars månad är ju en viktig månad för mig inför vårens lopp med Boston Marathon som höjdpunkt i mitten av april.

Ikväll blir det inomhuspass med TSM och planen är 2*(800-600-400-200) i fart från 3,45 ner till 3,00 min/km.

IMG_1097

Share Button

Kenth

1 kommentar

  1. Kul med gruppass på löparbana :) Något jag måste fnula på när jag nu har tänkt starta en löpgrupp :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *